BusinessPhone IP telefónia
Az IP egység egy dugaszolható kártya, mely a kis- és közepes vállalkozások számára egy megfizethető, integrált és mindenekelőtt hasznos eszközt jelent a Voice over IP megoldásokhoz. A meglévő BusinessPhone rendszerekben lehetővé teszi az IP-alapú és hagyományos telefon kapcsolatot.
Áttekintés
Az IPU kártya a VoIP szolgáltatást a BusinessPhone rendszerbe integrálja. A közvetlen előnyt a költség-hatékony kapcsolat és a vállalati hálózaton át megvalósított integrált számítógép-telefon alkalmazások (CTI) jelentik. A BusinessPhone VoIP megoldás két vagy több BusinessPhone rendszer problémamentes hálózatos működését is támogatja és lehetővé teszi a más központokkal való együttműködést is ( pl. MD 110 ). A fejlett IP telefónia kialakításához felhasználható a Dialog 3413 IP készülék és a BackStage IP kliense is.
Az IP telefónia
A BusinessPhone az IP mellékek integrálásához a H.323 átjárót (Gatekeeper) használja. A H.323 szabvány használata egy járulékos javulást eredményez az IP kliensek számára.
Költség megtakarítás
Az IPU kártya használatának kulcsfontosságú előnye a költségek csökkentése. A belső hívások a belső magánhálózaton, vagy a nagy távolságú IP hálózaton bonyolódnak (LAN/WAN). Az országos és nemzetközi hívások költsége nagymértékben csökkenthetők, mivel - a kompressziónak köszönhetően - ugyanazokkal a jellemzőkkel lényegesen több VoIP hívás generálódik, mint hagyományos. Az IPU kártyával lehetővé válik, hogy a már meglevő BusinessPhone infrastruktúrát (kábelek, analóg, digitális és vezeték nélküli telefon készülékek CTI alkalmazások) továbbra is használjuk.
Járulékos funkciók
Az IPU kártyával a BusinessPhone összes funkciója megmarad, sőt még bővül is. A teljesen integrált hang és adat kommunikáció új alkalmazások használatát teszi lehetővé, melyek növelik a hatékonyságot és a felhasználói elégedettséget. Pl. ha a BusinessPhone rendszert hálózati üzemmódban a nagy távolságú IP hálózatban használjuk és a BusinessLink alkalmazási szerverhez csatlakozik, akkor bárhol tartózkodhatnak a dolgozók, az irodai alkalmazásokat megoszthatják úgy, mintha az irodában dolgoznának Egy H.323 átjáró BusinessPhone-ba történő integrálása lehetővé teszi, hogy az otthon dolgozók és távoli felhasználók integrálódjanak a szervezet tevékenységébe. Pl. a BackStage-et bármely Win alapú Multimedia PC-re telepítve. Amikor a BackStage-et bármely Windows alapú Multimedia PC-re telepítjük, az alkalmazottak kihasználhatják a BusinessPhone teljes funkcionalitását és egyidejűleg a Remote Access Service szolgáltatáson át a cég adathálózatára kapcsolódhatnak. pesek elérni a munkafájlokat, az e-mail-jeiket és hangpostájukat, részt vehetnek a konferencia-hívásokban és egyetlen PC-vel más telefonos szolgáltatásokat is igénybe vehetnek. Az IP kapcsolattal - mint a BusinessPhone megoldás integrált részével - a rendszerkezelésben is megnyílik néhány új lehetőség . A "Managment over IP" szolgáltatással az IP kapcsolaton keresztül bárhonnan elvégezhetők konfigurációs, karbantartási és adminisztrációs feladatok is.
Hatékonyság minőséggel
Az IP telefóniának nagy előnyei vannak. Mivel a hang- és adat továbbításhoz egységes hálózatot használ, csak egyfajta kábelezés szükséges. Ha új felhasználót kell beléptetni, egy meglevőt megszüntetni, csak a berendezés csatlakozóját kell kihúzni, vagy bedugni és a beállítás is egyszerű. Ez a hatékonyság azonban nem érhető el a minőség biztosításának költségében. Ha hiba lép fel az IP hálózatban, vagy ha a beszélgetés minősége nem megfelelő, akkor az IP hívás átterelődik a nem IP útvonalra. Az IPU kártya támogatja az IP fejlécben megjelenő "Type of Service" jellemzőt a jó minőségű szolgáltatás fenntartása érdekében.
Műszaki adatok
Formátum
Interfész-ek
Protokolok
-
IPv4
-
Más gyártó specifikus Üzemeltetési és Karbantartási protokolok
-
BOOTP ( Boot Protokol, amikor a munkaállomás egy távoli szerverről boot-ol ,azaz az operációs rendszert tölti be.
-
A beszédcsomagok kódolása az RTP (Real Time Protokol - Valós Idejű Protokol ) szerint.
-
DHCP ( Dynamic Host Configuration Protokol, dinamikus csomópont - konfiguráló protokol, vagy dinamikus IP cím kiosztó protokol a DHCP szerverből )
-
TCP ( Transmission Control Protokol, szállítási, vagy adatátviteli protokol - csomagkapcsolt adatcsomagok hibamentes átvitele, eredeti sorrendbe való visszaállítása hálózatokban és az interneten.
-
UDP ( User Datagram Protokol, felhasználói adatcsomag protokol a TCP helyett, ahol nincs csomagokra bontás és átvitel helyesség ellenőrzés )
-
FTP ( File Transfer Protokol, állomány átviteli protokol Internet, hálózat, vagy gépek közvetlen kapcsolata esetén )
-
NTP ( Network Time Protokol, hálózati idő protokol, ahol a helyi PC óráját egy atomóra jeleihez lehet szinkronizálni az Internet-en keresztül
-
H.323 v3 ( csomagkapcsolt hálózati átvitelre alkalmas protokol )
-
H.225, H.245 protokolok
-
BusinessPhone saját IP átjáró ( BusinessPhoneIPGW )
Hangtámogatás
-
16 db egyidejű hívás kártyánként
-
hang kódolás G.711 G.723.1 G.729a
-
csend tömörítés kellemes zaj beiktatásával
-
64 msec-os G.168 visszhang elnyomás
-
végpontok közötti DTMF jelzés támogatása
A szolgáltatás minősége
IP mellékek
-
a H.323 átjáró fenntartón keresztül, kártyánként 128 IP mellék támogatása Dialog 3413 Ericsson IP telefon BackStage Bármely, a H.323 szabványnak megfelelő IP, vagy PC telefon
Hálózati üzemmód
-
Más gyártó specifikus hívásjelzési protokol, a teljes hang hálózati funkcionalitás támogatásával, beleértve a két vagy több, IP-n QSIG-gel összekötött BusinessPhone rendszert is.
-
A legkisebb költségű útvonal ( Least Cost Routing ) és a drága útvonalra történő figyelmeztetés ( Expensive Route Warning )
-
Minden egyéb BusinessPhone útvonal támogatása
Hálózati redundancia (tartalék)
-
Ha a hívásfelépítés alatt az IP-n torlódás lép fel, vagy a LAN elérése során hiba lép fel, belép az alternatív útvonal választás.
-
Ha a beszélgetés alatt az IP-n torlódás lép fel, vagy a LAN elérése során hiba lép fel, a hívás átadódik az áramkörkapcsolt hálózatba.
CT ( computer telefónia ) és karbantartási kapcsolat
-
A BusinessLink Server IP kapcsolatban van a BusinessPhone rendszerrel.
-
A BMS ( BusinessPhone Managment Suite ) IP kapcsolatban van a BusinessPhone rendszerrel.
-
A WIN 98, NT vagy 2000 alatt futó Vcom nevű vezérlő program lehetővé teszi a hagyományos alkalmazások - CCS, hívásadat feldolgozó - futtatását a BusinessPhone rendszerben.
Konfigurációs lehetőségek
-
a hang csatornák rugalmas felhasználása
-
IP mellékekhez
-
Hálózati célú működtetéshez IP fővonalak
-
a szoftver és a kártyaszoftver távolból történő frissítése
-
távolból történő konfigurálás és karbantartás
BusinessPhone Networking
A BusinessPhone hálózatos üzemmódban történő működtetése olyan kommunikációs megoldás, mely a BusinessPhone rendszert az integrált vállalati hang- és adathálózatok részévé teszi. t, hálózatos üzemmód csomag létezik, melyek a vállalati hálózati forgatókönyvek széles skáláját lefedik, lehetőséget adnak arra, hogy a BusinessPhone rendszerek más BusinessPhone rendszerekkel, MD 110 rendszerekkel és más gyártók központjaival működjenek együtt. A BusinessPhone rendszerek összekapcsolásához kapcsolt, vonalválasztásos és bérelt vonali ISDN vonalak használhatók és az integrált IP átjáró biztosítja a vállalati IP hálózatok közötti teljes hálózatos működést.
Áttekintés
A BusinessPhone hálózatos üzemmód a kommunikációs rendszereket úgy kapcsolja össze, hogy azok egységes hang- és adatkommunikációs hálózatot alkotnak, biztosítják a szolgáltatások teljes átláthatóságát, költséghatékonyságát és a szervezet igényeihez igazíthatók. A hálózatos üzemmód két különálló csomagja a vállalati magánhálózatok különféle változatainak összekapcsolását teszi lehetővé. A QSIG Hálózati Csomag (Standard Networking) alapszintű kapcsolatot jelent, közös számmezővel és kiegészítő szolgáltatásokkal, bérelt vonalakon és QSIG jelzésrendszer használatával. Támogatja az ECMA/ETSI szabvány QSIG interfészét és szolgáltatásait, biztosítja az együttműködést a fenti szabványnak megfelelő eszközökkel, melyek a több, különböző gyártó által kiszolgált hálózatokban üzemelnek. A Teljes Hálózati Csomag (Full Networking) a fentieken kívül a BusinessPhone és MD 110 rendszerek között számos saját szolgáltatást és alkalmazást nyújt. A BusinessPhone és MD 110 összekapcsolása bérelt vonalakon keresztül QSIG jelzésrendszerrel, kapcsolt vonalválasztásos vonalakon keresztül DSS1 jelzésrendszerrel, vállalati IP magánhálózatokon keresztül integrált IP átjáróval, vagy az előbbiek vegyes használatával történik. A vonalválasztásos ISDN hálózat lehetővé teszi a VPN (Virtuális Magánhálózat) létrehozását, mely a szolgáltatások teljes átláthatóságát és a közös vállalati számmezőt biztosítja.
A különféle hálózati megoldások
A BusinessPhone hálózati megoldásai elég rugalmasak ahhoz, hogy a különféle változatokhoz és kapacitás igényekhez igazodjon. Az MD 110 rendszerrel együttműködve egységes hozzáférést nyújt ugyanazon szerverekhez és alkalmazásokhoz, a 10-20 000 mellékes tartományban. Három tipikus vállalati hálózati megoldás létezik.
Hálózatos üzemmód csak BusinessPhone csomópontokkal
Ez a változat, az alábbi kisebb vállalati hálózatoknál ajánlott:
-
egy központi telephely, kirendeltségek több helyszínen
-
több iroda összekapcsolása központi telephely nélkül
-
ahol a hálózatok kb. 1/3-a indokolja a használatot.
Közös számmező, a szabványos és saját szolgáltatások teljes átláthatósága (visszahívás, átirányítás)
Hálózatos üzemmód BusinessPhone és MD 110 együttműködéssel
Nagyobb vállalati hálózatokhoz ajánlott, ahol a cég központjában van a fő csomópontot jelentő és a nyilvános ISDN hálózathoz átjáróval csatlakozó MD 110. A BusinessPhone központok rendszerint a kirendeltségeket szolgálják ki és ezek is közvetlenül összeköthetők, az ISDN hálózathoz saját hozzáféréssel rendelkeznek a túlcsordulás, vagy mentés céljából.
A teljes hálózati csomaggal mindkét fenti Ericsson megoldásra vonatkoznak az alábbi megállapítások:
-
Kapcsolt vonali VPN funkciókhoz és bérelt vonali, QSIG-gel működő magán ISDN esetén a megoldások Euro ISDN-t és DSS1 jelzésrendszert használnak.
-
Közös Ericsson protokollt és szolgáltatásokat vesznek igénybe, melyeket a felhasználók közötti UUS 1, 2, 3 jelzésrendszerek biztosítanak.
-
A BusinessPhone IP átjáró csomaggal az MD 110, vagy egyéb gyártó IP-t használó központjaival vegyes hálózat is kiépíthető.
A nem Ericsson központokat használó vállalati hálózatok a QSIG Hálózati Csomag-ot vehetik igénybe, mely a BusinessPhone központot a QSIG jelzésrendszerrel integrálja a többi központ telefon rendszerébe. A Teljes Hálózati Csomag segítségével a BusinessPhone központok és a többi központ között a szolgáltatások és alkalmazások teljes skálája is érvényes lesz.
Rendszerjellemzők
A BusinessPhone hálózatos üzemmód a FECU (Szolgáltatás Engedélyező Vezérlő Egység) telepítésével engedélyezhető, mely a fő BusinessPhone kabinba telepítendő. Ezzel korlátlan számú BusinessPhone felhasználó hozzáférése biztosítható a hálózati funkciókhoz. Az elérhető funkciók azonban függnek attól, hogy QSIG, vagy teljes hálózatos FECU van-e a rendszerben.
Alapvető hálózati képességek
Az alapvető hálózati jellemzők képezik a BusinessPhone QSIG és a teljes hálózatos FECU alapját és az alábbiakat foglalják magukba:
- |
Közös vállalati számmező: a magánhálózat felhasználói számára közös és egységes számmező. Kombinálja az egyenrangú és a helyi kód alapú számozási rendszereket, lehetővé téve a 8 számjegy használatát; ebből négy számjegy a csomópontot, a másik négy számjegy a melléket azonosítja. Maximum 1000 db vállalati hálózati csomópont definiálható.
|
|
|
Magánhálózati útvonalválasztás: annak érdekében, hogy a költség a legkisebb és a hálózati erőforrások kihasználása otimális legyen, kiválasztja a lehetséges legmegfelelőbb útvonalat. Egy elsődleges és három alternatív útvonal lehetséges. Az alternatív útvonalak analóg, ISDN, vagy IP vonalak lehetnek. Ha a LAN kapcsolat megszakad, vagy a VoIP minőség lecsökken, az IPU egység automatikusan áttér az áramkörkapcsolt hálózatra.
|
|
A BRA és PRA alap ill. primer csatlakozás is beállítható úgy, hogy a QSIG-et használó bérelt vonali kapcsolathoz a Q referencia pontot és a nyilvános hálózathoz kapcsolódó, DSS1 jelzésrendszert használó nyilvános ISDN hálózathoz a T referencia pontot is definiálni lehessen. Ugyanaz a hardver használható mindkét interfészhez és kapcsolati típushoz is. | |
QSIG hálózati képesség
A QSIG Hálózati Csomag biztosítja, hogy bérelt vonalakon keresztül, más vállalati hálózatokban levő ECMA/ETSI QSIG szabványnak megfelelő központok is együttműködhessenek a BusinessPhone központtal. A támogatott jellemzők az alábbiak:
|
Hívás alapjellemzők: alapvető hívás felépítési protokoll átmeneti számlálóval, mely a hálózati csomópontok közötti ugrálást, valamint a közös csatlakozást korlátozza a hurokképződés elkerülése érdekében. Így biztosítható, hogy másik fél típusának megfelelően fogja kezelni a vállalati hálózat hívásait. A Generic Functional Protokol támogatja a QSIG kiegészítő szolgáltatásait. |
|
Hívás/Csatlakozás Vonal Azonosítás (CLIP/COLP, CLIR): lehetővé teszi, hogy a hívó/csatlakozó fél számának kijelzőn történő megjelenítése engedélyezett, vagy tiltott legyen a hívott/csatlakozott fél készülékén. |
|
Hívás/Csatlakozás Név Azonosítás (CNIP/CONP, CNIR): lehetővé teszi, hogy a hívó/csatlakozó fél nevének kijelzőn történő megjelenítése engedélyezett, vagy tiltott legyen a hívott/csatlakozott fél készülékén. A vonal- és név azonosítási szolgáltatások kapcsolódnak, így amikor egy hívó/csatlakozó szám megjelenik a kijelzőn, a hívott/csatlakozó fél neve is megjelenik. Ugyanez érvényes a tiltásra is. |
|
Díjinformáció (AOC): ha a nyilvános hálózatból jön ilyen információ, akkor ez megjelenik a kijelzőn is. | Teljes hálózati képesség
A QSIG Hálózati Csomag szolgáltatásain kívül számos járulékos szolgáltatást támogat.
|
Hívás alapjellemzők: a QSIG-hez hasonlóak, de kiegészül a TCM-mel (A híváskezdeményező ellenőrzése és tiltása a magánhálózatban). Ez a szolgáltatás a felhasználónak egyes irányokhoz való hozzáférését tiltja, vagy engedélyezi. A vállalati hálózat mellékeinek további szolgáltatásai: |
|
Visszahívás foglaltság, vagy nincs válasz esetén: lehetővé teszi, hogy a vállalati hálózatban a hívó fél automatikusan visszahívhassa a melléket, ha az szabaddá válik. |
|
Hívásátirányítás: (közvetlen, foglaltság, vagy nincs válasz esetén), Kövess engem és Átirányítás megkerülés. A vállalati hálózat felhasználója az előbbi átirányítási módokat állíthatja be és egy speciális kód használatával megkerülheti az átirányítást. |
|
Hívás/Csatlakozás Vonal Azonosítás: azonos a QSIG-nél említettekkel |
|
Hívás/Csatlakozás Név Azonosítás: azonos a QSIG-nél említettekkel |
|
Hívásátadás: a hívás átadása a vállalati hálózatra |
|
Várakoztatás foglaltság esetén: jelzi a foglalt hálózati melléknek, hogy várakozó hívása van |
|
Külső üzenetvárakoztatás: jelzi a BusinessPhone felhasználónak a várakozó üzenetet, amikor a hangüzenet rendszer az MD 110 rendszerben van |
|
Befigyelés: egy vállalati hálózati mellék számára engedélyezi, hogy egy hívásba befigyeljen, ha a hívott mellék foglalt |
|
Hálózati költséghely-kód: a magánhálózatban engedélyezi a felhasználókkal kapcsolatos díjinformációt |
A Teljes Hálózatos képesség támogatja a Központi Kezelő funkciót is, amikor un. aktív üzemmódban a kezelő egy központi BusinessPhone rendszerben van és un. passzív üzemmódban, amikor a Központi Kezelő az MD 110, vagy más BusinessPhone rendszerben van. A Központi Kezelő funkció magába foglalja a fenti listában levő szolgáltatásokat, kivéve a Visszahívás nincs válasz esetén funkciót, de az alábbi extra funkciókat is képes teljesíteni:
|
Hívás a kezelőhöz, Visszairányítás a kezelőhöz és Kiterjesztés |
|
Befigyelés és nyszerbontás: a központi kezelő egy felhasználó hívásába befigyelhet, ill. a nemkívánatos ügyfél hívását bonthatja. |
|
Éjszakai üzemmód értesítés: a cég központjában levő MD 110 információt küld az éjszakai üzemre való átállásról, ezt a BusinessPhone érzékeli és a programozásnak megfelelően a hívásokat egy, un. éjszakai válaszhelyre irányítja és ez a válaszhely nem a központi rendszerben van. | Hálózati díjszámlálás
A BusinessPhone hálózatos üzemmódja támogatja a vállalati hálózatban a központi díjszámlálást a hiteles BusinessPhone díjszámláló rendszerek alkalmazása esetén. A hívások díjazása és figyelése során a vállalati hálózatban elegendő adat képződik ahhoz, hogy összesített jelentéseket és számlákat lehessen készíteni. Minden BusinessPhone csomópontban egy hívásadat-gyűjtő van, melyekből a központi hívásadat feldolgozó szoftver időszakonként letölti az adatokat.
|