Szolgáltatásaink

BusinessPhone

MD 110

GSM adapterek

Díjszámláló rendszerek

Panasonic

Virtuális hálózat IP alapokon

Költség elemzés

Költség csökkentés

ERICSSON Call Center megoldások

Vezeték nélküli alközponti rendszer

CTI alkalmazások

Digitális hangrögzítés

Magunkról

Referenciák

Elérhetőség

T-com partnerség

Szolgáltatásaink | BusinessPhone | MD 110 | GSM adapterek | Díjszámláló rendszerek | Panasonic | Virtuális hálózat IP alapokon | Költség elemzés | Költség csökkentés | ERICSSON Call Center megoldások | Vezeték nélküli alközponti rendszer | CTI alkalmazások | Digitális hangrögzítés | Magunkról | Referenciák | Elérhetőség | T-com partnerség  

BusinessPhone IP telefónia

 

Az IP egység egy dugaszolható kártya, mely a kis- és közepes vállalkozások számára egy megfizethető, integrált és mindenekelőtt hasznos eszközt jelent a Voice over IP megoldásokhoz. A meglévő BusinessPhone rendszerekben lehetővé teszi az IP-alapú és hagyományos telefon kapcsolatot.

nex_bphip_kep1_2006.04.06-12.06.23.gif 

Áttekintés

Az IPU kártya a VoIP szolgáltatást a BusinessPhone rendszerbe integrálja. A közvetlen előnyt a költség-hatékony kapcsolat és a vállalati hálózaton át megvalósított integrált számítógép-telefon alkalmazások (CTI) jelentik. A BusinessPhone VoIP megoldás két vagy több BusinessPhone rendszer problémamentes hálózatos működését is támogatja és lehetővé teszi a más központokkal való együttműködést is ( pl. MD 110 ). A fejlett IP telefónia kialakításához felhasználható a Dialog 3413 IP készülék és a BackStage IP kliense is.

Az IP telefónia

A BusinessPhone az IP mellékek integrálásához a H.323 átjárót (Gatekeeper) használja. A H.323 szabvány használata egy járulékos javulást eredményez az IP kliensek számára.

Költség megtakarítás

Az IPU kártya használatának kulcsfontosságú előnye a költségek csökkentése. A belső hívások a belső magánhálózaton, vagy a nagy távolságú IP hálózaton bonyolódnak (LAN/WAN). Az országos és nemzetközi hívások költsége nagymértékben csökkenthetők, mivel - a kompressziónak köszönhetően - ugyanazokkal a jellemzőkkel lényegesen több VoIP hívás generálódik, mint hagyományos. Az IPU kártyával lehetővé válik, hogy a már meglevő BusinessPhone infrastruktúrát (kábelek, analóg, digitális és vezeték nélküli telefon készülékek CTI alkalmazások) továbbra is használjuk.

Járulékos funkciók

Az IPU kártyával a BusinessPhone összes funkciója megmarad, sőt még bővül is. A teljesen integrált hang és adat kommunikáció új alkalmazások használatát teszi lehetővé, melyek növelik a hatékonyságot és a felhasználói elégedettséget. Pl. ha a BusinessPhone rendszert hálózati üzemmódban a nagy távolságú IP hálózatban használjuk és a BusinessLink alkalmazási szerverhez csatlakozik, akkor bárhol tartózkodhatnak a dolgozók, az irodai alkalmazásokat megoszthatják úgy, mintha az irodában dolgoznának Egy H.323 átjáró BusinessPhone-ba történő integrálása lehetővé teszi, hogy az otthon dolgozók és távoli felhasználók integrálódjanak a szervezet tevékenységébe. Pl. a BackStage-et bármely Win alapú Multimedia PC-re telepítve. Amikor a BackStage-et bármely Windows alapú Multimedia PC-re telepítjük, az alkalmazottak kihasználhatják a BusinessPhone teljes funkcionalitását és egyidejűleg a Remote Access Service szolgáltatáson át a cég adathálózatára kapcsolódhatnak. pesek elérni a munkafájlokat, az e-mail-jeiket és hangpostájukat, részt vehetnek a konferencia-hívásokban és egyetlen PC-vel más telefonos szolgáltatásokat is igénybe vehetnek. Az IP kapcsolattal - mint a BusinessPhone megoldás integrált részével - a rendszerkezelésben is megnyílik néhány új lehetőség . A "Managment over IP" szolgáltatással az IP kapcsolaton keresztül bárhonnan elvégezhetők konfigurációs, karbantartási és adminisztrációs feladatok is.

Hatékonyság minőséggel

Az IP telefóniának nagy előnyei vannak. Mivel a hang- és adat továbbításhoz egységes hálózatot használ, csak egyfajta kábelezés szükséges. Ha új felhasználót kell beléptetni, egy meglevőt megszüntetni, csak a berendezés csatlakozóját kell kihúzni, vagy bedugni és a beállítás is egyszerű. Ez a hatékonyság azonban nem érhető el a minőség biztosításának költségében. Ha hiba lép fel az IP hálózatban, vagy ha a beszélgetés minősége nem megfelelő, akkor az IP hívás átterelődik a nem IP útvonalra. Az IPU kártya támogatja az IP fejlécben megjelenő "Type of Service" jellemzőt a jó minőségű szolgáltatás fenntartása érdekében.

 

Műszaki adatok

Formátum

  • dugaszolható kártya saját 48 MHz-es processzorral
  • a szoftvert és a kártya-szoftvert tartalmazó kivehető kompakt flash disk

Interfész-ek

  • Ethernet 10/100baseT ( sodrott érpárú kábel, 10Mbit/sec sebességű adatcsomag átvitel ill. 100 Mbit/sec sebességű átvitel)

Protokolok

  • IPv4
  • Más gyártó specifikus Üzemeltetési és Karbantartási protokolok
  • BOOTP ( Boot Protokol, amikor a munkaállomás egy távoli szerverről boot-ol ,azaz az operációs rendszert tölti be.
  • A beszédcsomagok kódolása az RTP (Real Time Protokol - Valós Idejű Protokol ) szerint.
  • DHCP ( Dynamic Host Configuration Protokol, dinamikus csomópont - konfiguráló protokol, vagy dinamikus IP cím kiosztó protokol a DHCP szerverből )
  • TCP ( Transmission Control Protokol, szállítási, vagy adatátviteli protokol - csomagkapcsolt adatcsomagok hibamentes átvitele, eredeti sorrendbe való visszaállítása hálózatokban és az interneten.
  • UDP ( User Datagram Protokol, felhasználói adatcsomag protokol a TCP helyett, ahol nincs csomagokra bontás és átvitel helyesség ellenőrzés )
  • FTP ( File Transfer Protokol, állomány átviteli protokol Internet, hálózat, vagy gépek közvetlen kapcsolata esetén )
  • NTP ( Network Time Protokol, hálózati idő protokol, ahol a helyi PC óráját egy atomóra jeleihez lehet szinkronizálni az Internet-en keresztül
  • H.323 v3 ( csomagkapcsolt hálózati átvitelre alkalmas protokol )
  • H.225, H.245 protokolok
  • BusinessPhone saját IP átjáró ( BusinessPhoneIPGW )

Hangtámogatás

  • 16 db egyidejű hívás kártyánként
  • hang kódolás
    G.711
    G.723.1
    G.729a
  • csend tömörítés kellemes zaj beiktatásával
  • 64 msec-os G.168 visszhang elnyomás
  • végpontok közötti DTMF jelzés támogatása

A szolgáltatás minősége

  • sorban állási prioritás, ToS ( a szolgáltatás minősége ) támogatás

IP mellékek

  • a H.323 átjáró fenntartón keresztül, kártyánként 128 IP mellék támogatása
    Dialog 3413 Ericsson IP telefon
    BackStage
    Bármely, a H.323 szabványnak megfelelő IP, vagy PC telefon

Hálózati üzemmód

  • Más gyártó specifikus hívásjelzési protokol, a teljes hang hálózati funkcionalitás támogatásával, beleértve a két vagy több, IP-n QSIG-gel összekötött BusinessPhone rendszert is.
  • A legkisebb költségű útvonal ( Least Cost Routing ) és a drága útvonalra történő figyelmeztetés ( Expensive Route Warning )
  • Minden egyéb BusinessPhone útvonal támogatása

Hálózati redundancia (tartalék)

  • Ha a hívásfelépítés alatt az IP-n torlódás lép fel, vagy a LAN elérése során hiba lép fel, belép az alternatív útvonal választás.
  • Ha a beszélgetés alatt az IP-n torlódás lép fel, vagy a LAN elérése során hiba lép fel, a hívás átadódik az áramkörkapcsolt hálózatba.

CT ( computer telefónia ) és karbantartási kapcsolat

  • A BusinessLink Server IP kapcsolatban van a BusinessPhone rendszerrel.
  • A BMS ( BusinessPhone Managment Suite ) IP kapcsolatban van a BusinessPhone rendszerrel.
  • A WIN 98, NT vagy 2000 alatt futó Vcom nevű vezérlő program lehetővé teszi a hagyományos alkalmazások - CCS, hívásadat feldolgozó - futtatását a BusinessPhone rendszerben.

Konfigurációs lehetőségek

  • a hang csatornák rugalmas felhasználása
  • IP mellékekhez
  • Hálózati célú működtetéshez IP fővonalak
  • a szoftver és a kártyaszoftver távolból történő frissítése
  • távolból történő konfigurálás és karbantartás

    BusinessPhone Networking

    A BusinessPhone hálózatos üzemmódban történő működtetése olyan kommunikációs megoldás, mely a BusinessPhone rendszert az integrált vállalati hang- és adathálózatok részévé teszi. t, hálózatos üzemmód csomag létezik, melyek a vállalati hálózati forgatókönyvek széles skáláját lefedik, lehetőséget adnak arra, hogy a BusinessPhone rendszerek más BusinessPhone rendszerekkel, MD 110 rendszerekkel és más gyártók központjaival működjenek együtt. A BusinessPhone rendszerek összekapcsolásához kapcsolt, vonalválasztásos és bérelt vonali ISDN vonalak használhatók és az integrált IP átjáró biztosítja a vállalati IP hálózatok közötti teljes hálózatos működést.

     

    nex_bphip_kep2_2006.04.06-13.53.46.jpg 

     Áttekintés

    A BusinessPhone hálózatos üzemmód a kommunikációs rendszereket úgy kapcsolja össze, hogy azok egységes hang- és adatkommunikációs hálózatot alkotnak, biztosítják a szolgáltatások teljes átláthatóságát, költséghatékonyságát és a szervezet igényeihez igazíthatók. A hálózatos üzemmód két különálló csomagja a vállalati magánhálózatok különféle változatainak összekapcsolását teszi lehetővé. A QSIG Hálózati Csomag (Standard Networking) alapszintű kapcsolatot jelent, közös számmezővel és kiegészítő szolgáltatásokkal, bérelt vonalakon és QSIG jelzésrendszer használatával. Támogatja az ECMA/ETSI szabvány QSIG interfészét és szolgáltatásait, biztosítja az együttműködést a fenti szabványnak megfelelő eszközökkel, melyek a több, különböző gyártó által kiszolgált hálózatokban üzemelnek. A Teljes Hálózati Csomag (Full Networking) a fentieken kívül a BusinessPhone és MD 110 rendszerek között számos saját szolgáltatást és alkalmazást nyújt. A BusinessPhone és MD 110 összekapcsolása bérelt vonalakon keresztül QSIG jelzésrendszerrel, kapcsolt vonalválasztásos vonalakon keresztül DSS1 jelzésrendszerrel, vállalati IP magánhálózatokon keresztül integrált IP átjáróval, vagy az előbbiek vegyes használatával történik. A vonalválasztásos ISDN hálózat lehetővé teszi a VPN (Virtuális Magánhálózat) létrehozását, mely a szolgáltatások teljes átláthatóságát és a közös vállalati számmezőt biztosítja.

    A különféle hálózati megoldások

    A BusinessPhone hálózati megoldásai elég rugalmasak ahhoz, hogy a különféle változatokhoz és kapacitás igényekhez igazodjon. Az MD 110 rendszerrel együttműködve egységes hozzáférést nyújt ugyanazon szerverekhez és alkalmazásokhoz, a 10-20 000 mellékes tartományban. Három tipikus vállalati hálózati megoldás létezik.

    Hálózatos üzemmód csak BusinessPhone csomópontokkal

    Ez a változat, az alábbi kisebb vállalati hálózatoknál ajánlott:

    • egy központi telephely, kirendeltségek több helyszínen
    • több iroda összekapcsolása központi telephely nélkül
    • ahol a hálózatok kb. 1/3-a indokolja a használatot.

    Közös számmező, a szabványos és saját szolgáltatások teljes átláthatósága (visszahívás, átirányítás)

     

    nex_bphip_kep3_2006.04.06-14.01.12.jpg 

    Hálózatos üzemmód BusinessPhone és MD 110 együttműködéssel

    Nagyobb vállalati hálózatokhoz ajánlott, ahol a cég központjában van a fő csomópontot jelentő és a nyilvános ISDN hálózathoz átjáróval csatlakozó MD 110. A BusinessPhone központok rendszerint a kirendeltségeket szolgálják ki és ezek is közvetlenül összeköthetők, az ISDN hálózathoz saját hozzáféréssel rendelkeznek a túlcsordulás, vagy mentés céljából.

    A teljes hálózati csomaggal mindkét fenti Ericsson megoldásra vonatkoznak az alábbi megállapítások:

    • Kapcsolt vonali VPN funkciókhoz és bérelt vonali, QSIG-gel működő magán ISDN esetén a megoldások Euro ISDN-t és DSS1 jelzésrendszert használnak.
    • Közös Ericsson protokollt és szolgáltatásokat vesznek igénybe, melyeket a felhasználók közötti UUS 1, 2, 3 jelzésrendszerek biztosítanak.
    • A BusinessPhone IP átjáró csomaggal az MD 110, vagy egyéb gyártó IP-t használó központjaival vegyes hálózat is kiépíthető.

    nex_bphip_kep4_2006.04.06-14.04.34.jpg 

    A nem Ericsson központokat használó vállalati hálózatok a QSIG Hálózati Csomag-ot vehetik igénybe, mely a BusinessPhone központot a QSIG jelzésrendszerrel integrálja a többi központ telefon rendszerébe. A Teljes Hálózati Csomag segítségével a BusinessPhone központok és a többi központ között a szolgáltatások és alkalmazások teljes skálája is érvényes lesz.

     

    Rendszerjellemzők

    A BusinessPhone hálózatos üzemmód a FECU (Szolgáltatás Engedélyező Vezérlő Egység) telepítésével engedélyezhető, mely a fő BusinessPhone kabinba telepítendő. Ezzel korlátlan számú BusinessPhone felhasználó hozzáférése biztosítható a hálózati funkciókhoz. Az elérhető funkciók azonban függnek attól, hogy QSIG, vagy teljes hálózatos FECU van-e a rendszerben.

    Alapvető hálózati képességek

    Az alapvető hálózati jellemzők képezik a BusinessPhone QSIG és a teljes hálózatos FECU alapját és az alábbiakat foglalják magukba:

       -

    Közös vállalati számmező: a magánhálózat felhasználói számára közös és egységes számmező. Kombinálja az egyenrangú és a helyi kód alapú számozási rendszereket, lehetővé téve a 8 számjegy használatát; ebből négy számjegy a csomópontot, a másik négy számjegy a melléket azonosítja. Maximum 1000 db vállalati hálózati csomópont definiálható.

        
    - -
     

    Magánhálózati útvonalválasztás: annak érdekében, hogy a költség a legkisebb és a hálózati erőforrások kihasználása otimális legyen, kiválasztja a lehetséges legmegfelelőbb útvonalat. Egy elsődleges és három alternatív útvonal lehetséges. Az alternatív útvonalak analóg, ISDN, vagy IP vonalak lehetnek. Ha a LAN kapcsolat megszakad, vagy a VoIP minőség lecsökken, az IPU egység automatikusan áttér az áramkörkapcsolt hálózatra.

    - -
     

    A BRA és PRA alap ill. primer csatlakozás is beállítható úgy, hogy a QSIG-et használó bérelt vonali kapcsolathoz a Q referencia pontot és a nyilvános hálózathoz kapcsolódó, DSS1 jelzésrendszert használó nyilvános ISDN hálózathoz a T referencia pontot is definiálni lehessen. Ugyanaz a hardver használható mindkét interfészhez és kapcsolati típushoz is.

    QSIG hálózati képesség

    A QSIG Hálózati Csomag biztosítja, hogy bérelt vonalakon keresztül, más vállalati hálózatokban levő ECMA/ETSI QSIG szabványnak megfelelő központok is együttműködhessenek a BusinessPhone központtal. A támogatott jellemzők az alábbiak:

    - -

    Hívás alapjellemzők: alapvető hívás felépítési protokoll átmeneti számlálóval, mely a hálózati csomópontok közötti ugrálást, valamint a közös csatlakozást korlátozza a hurokképződés elkerülése érdekében. Így biztosítható, hogy másik fél típusának megfelelően fogja kezelni a vállalati hálózat hívásait. A Generic Functional Protokol támogatja a QSIG kiegészítő szolgáltatásait.

    - -

    Hívás/Csatlakozás Vonal Azonosítás (CLIP/COLP, CLIR): lehetővé teszi, hogy a hívó/csatlakozó fél számának kijelzőn történő megjelenítése engedélyezett, vagy tiltott legyen a hívott/csatlakozott fél készülékén.

    - -

    Hívás/Csatlakozás Név Azonosítás (CNIP/CONP, CNIR): lehetővé teszi, hogy a hívó/csatlakozó fél nevének kijelzőn történő megjelenítése engedélyezett, vagy tiltott legyen a hívott/csatlakozott fél készülékén. A vonal- és név azonosítási szolgáltatások kapcsolódnak, így amikor egy hívó/csatlakozó szám megjelenik a kijelzőn, a hívott/csatlakozó fél neve is megjelenik. Ugyanez érvényes a tiltásra is.

    - -

    Díjinformáció (AOC): ha a nyilvános hálózatból jön ilyen információ, akkor ez megjelenik a kijelzőn is.


    Teljes hálózati képesség

     A QSIG Hálózati Csomag szolgáltatásain kívül számos járulékos szolgáltatást támogat.

    - -

    Hívás alapjellemzők: a QSIG-hez hasonlóak, de kiegészül a TCM-mel (A híváskezdeményező ellenőrzése és tiltása a magánhálózatban). Ez a szolgáltatás a felhasználónak egyes irányokhoz való hozzáférését tiltja, vagy engedélyezi. A vállalati hálózat mellékeinek további szolgáltatásai:

       -  -

    Visszahívás foglaltság, vagy nincs válasz esetén: lehetővé teszi, hogy a vállalati hálózatban a hívó fél automatikusan visszahívhassa a melléket, ha az szabaddá válik.

       -  -

    Hívásátirányítás: (közvetlen, foglaltság, vagy nincs válasz esetén), Kövess engem és Átirányítás megkerülés. A vállalati hálózat felhasználója az előbbi átirányítási módokat állíthatja be és egy speciális kód használatával megkerülheti az átirányítást.

       -
    Hívás/Csatlakozás Vonal Azonosítás: azonos a QSIG-nél említettekkel
       -  -
     Hívás/Csatlakozás Név Azonosítás: azonos a QSIG-nél említettekkel
       -  -
    Hívásátadás: a hívás átadása a vállalati hálózatra
       -  -

    Várakoztatás foglaltság esetén: jelzi a foglalt hálózati melléknek, hogy várakozó hívása van

       -  -

    Külső üzenetvárakoztatás: jelzi a BusinessPhone felhasználónak a várakozó üzenetet, amikor a hangüzenet rendszer az MD 110 rendszerben van

       -  -

    Befigyelés: egy vállalati hálózati mellék számára engedélyezi, hogy egy hívásba  befigyeljen, ha a hívott mellék foglalt

       -  -

    Hálózati költséghely-kód: a magánhálózatban engedélyezi a felhasználókkal kapcsolatos díjinformációt


    A Teljes Hálózatos képesség támogatja a Központi Kezelő funkciót is, amikor un. aktív üzemmódban a kezelő egy központi BusinessPhone rendszerben van és un. passzív üzemmódban, amikor a Központi Kezelő az MD 110, vagy más BusinessPhone rendszerben van. A Központi Kezelő funkció magába foglalja a fenti listában levő szolgáltatásokat, kivéve a Visszahívás nincs válasz esetén funkciót, de az alábbi extra funkciókat is képes teljesíteni:

     -  -
    Hívás a kezelőhöz, Visszairányítás a kezelőhöz és Kiterjesztés
     -  -

    Befigyelés és nyszerbontás: a központi kezelő egy felhasználó hívásába befigyelhet, ill. a nemkívánatos ügyfél hívását bonthatja.

     -  -

    Éjszakai üzemmód értesítés: a cég központjában levő MD 110 információt küld az éjszakai üzemre való átállásról, ezt a BusinessPhone érzékeli és a programozásnak megfelelően a hívásokat egy, un. éjszakai válaszhelyre irányítja és ez a válaszhely nem a központi rendszerben van.


    Hálózati díjszámlálás

    A BusinessPhone hálózatos üzemmódja támogatja a vállalati hálózatban a központi díjszámlálást a hiteles BusinessPhone díjszámláló rendszerek alkalmazása esetén. A hívások díjazása és figyelése során a vállalati hálózatban elegendő adat képződik ahhoz, hogy összesített jelentéseket és számlákat lehessen készíteni. Minden BusinessPhone csomópontban egy hívásadat-gyűjtő van, melyekből a központi hívásadat feldolgozó szoftver időszakonként letölti az adatokat.