Polgármesteri Hivatal szervezeti ábrája

Hajdúszoboszló Polgármesteri Hivatal

4200 Hajdúszoboszló Hősök tere 1.


Látogatottság: 21181
Telefon: (52) 557-300
Térkép:

Hajdúszoboszló Város Önkormányzata képviselőtestülete az 1990. évi LXV. törvény 38. § alapján létrehozta egységes hivatalát, elfogadta alapító okiratát

(1993. szeptember 10.)

 

1./ A hivatal Hajdúszoboszló város közigazgatási területén ellátja:
     a./ a jogszabályokban meghatározott államigazgatási feladatokat,
          közreműködik a polgármester államigazgatási feladatai ellátásában,
     b./ a képviselőtestület és bizottságai, valamint a polgármester
          működési feltételeinek biztosításával, döntései előkészítésével és   
          végrehajtásával,
     c./ az önkormányzati költségvetési szervek, gazdasági társaságok, valamint
          az önkormányzati érdekű szervek, szervezetek működésének segítésével
     kapcsolatos, jogszabályokban előírt, továbbá képviselőtestület által vállalt és reá   
     szabott feladatokat.

2./ A hivatal jogi személy. A képviselőtestület által költségvetési rendeletben
       megállapított költségvetésből a hatályos jogszabályoknak megfelelően önállóan
       gazdálkodik.

 

A hivatal szervezeti felépítése

1./ Az egységes hivatal a szükséges munkamegosztás érdekében az alábbi 6 irodára tagolódik:

- pénzügyi-, gazdasági;
- városfejlesztési, kommunális;
- oktatási, művelődési, sport;
- egészségügyi-, szociális;
- igazgatási;
- titkárság.

2./ Az egyes irodák feladatköre:

     a./ Pénzügyi, gazdasági iroda:
Adóügyi önkormányzati hatósági, valamint az adóügyi államigazgatási feladatok, továbbá költségvetési-, pénzügyi, gazdálkodási, számviteli, illetve az önkormányzati költségvetési szervek pénzügyi ellenőrzésével, segítésével kapcsolatos feladatok, emellett az önkormányzati vagyon nyilvántartásával, a vállalkozói vagyon hasznosításával összefüggő teendők.

    b./ Városfejlesztési, kommunális iroda:
A településfejlesztéssel, településrendezéssel, a közellátással, foglalkoztatással, a kommunális közszolgáltatások szervezésével, a városi mérnöki szolgálattal, (közműnyilvántartás, térinformatika) az önkormányzati ingatlanvagyon állagmegóvásával és felújításával, hasznosításának műszaki előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos önkormányzati feladatok.

    c./ Oktatási, művelődési, sport iroda:
Az oktatási, a közművelődési önkormányzati és államigazgatási, valamint a testnevelési, a verseny- és a tömegsport szervezésével kapcsolatos, illetve az önkormányzati, oktatási és közművelődési, továbbá az információs intézmények segítésével összefüggő feladatok.

    d./ Egészségügyi-, szociális iroda:
A szociális és egészségügyi közszolgáltatások szervezésével, valamint a szociális önkormányzati és egyes államigazgatási hatósági jogkörök gyakorlásával kapcsolatos, továbbá az egészségügyi és szociális intézmények segítésével összefüggő feladatok.

    e./ Igazgatási iroda:
Az anyakönyvi, gyámügyi, szabálysértési, igazgatásrendészeti, személyi adat- és lakcím-nyilvántartási, vállalkozási, illetve mezőgazdasági igazgatási, továbbá a hatósági bizonyítványokkal, igazolványokkal, valamint az egyéb hatósági funkciókkal (birtokvédelem, talált tárgyak kezelése), okmányirodai igazgatással és ügyfélszolgálattal, ügyiratkezeléssel kapcsolatos államigazgatási feladatok. A közterületfelügyelettel kapcsolatos, valamint a területfelhasználási, telekalakítási, építési és használatbavételi engedélyezési, építésrendészeti és építésfelügyeleti, környezetvédelmi és útügyi államigazgatási feladatok.

    f./ Titkárság:
Az önkormányzat működési feltételeinek biztosításával, az önkormányzati működés szervezésével, a népszavazással, népi kezdeményezéssel, helyi és országgyűlési, illetve egyéb választási, a lakossági kapcsolattartás, szakmai érdekegyeztetés szervezésével, továbbá a személyügyi, munkaügyi, hivatali jóléti, jogi képviseleti, igazgatásszervezési és információ-ellátási, a nemzetközi kapcsolatok és az idegenforgalom szervezésével kapcsolatos feladatok, ezen kívül a polgármester honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófa-elhárítási, tűzvédelmi, közbiztonsági feladatai ellátásában közreműködés.

 

3./ A képviselőtestületre, bizottságaira, a polgármesterre, a jegyzőre, a hivatal irodáira
      központi jogszabályok által rótt, valamint a képviselőtestület által vállalt feladat-
      és hatásköröket részletesen az ügyrend függelékeként kezelt feladat-
      és hatáskör nyilvántartás tartalmazza.

4./ a./ A bizottságok munkáját a hivatal részéről az alábbi referensek segítik:
 - ügyrendi, igazgatási, jogi bizottság:  - jegyző
 - városfejlesztési, műszaki bizottság:  - főmérnök
 - pénzügyi, gazdasági bizottság:   - főkönyvelő
 - oktatási bizottság:     - oktatási, művelődési
          sport irodavezető
 - kulturális és sport bizottság:   - irodavezető által
                             kijelölt dolgozó
 - egészségügyi és szociális bizottság:  - eü., szociális irodavezető
 - idegenforgalmi bizottság:    - idegenforgalmi referens
- mezőgazdasági bizottság:    - jegyző által kijelölt dolgozó