Hajdúszoboszló Város Önkormányzata képviselőtestülete az 1990. évi LXV. törvény 38. § alapján létrehozta egységes hivatalát, elfogadta alapító okiratát
(1993. szeptember 10.)
1./ A hivatal Hajdúszoboszló város közigazgatási területén ellátja: a./ a jogszabályokban meghatározott államigazgatási feladatokat, közreműködik a polgármester államigazgatási feladatai ellátásában, b./ a képviselőtestület és bizottságai, valamint a polgármester működési feltételeinek biztosításával, döntései előkészítésével és végrehajtásával, c./ az önkormányzati költségvetési szervek, gazdasági társaságok, valamint az önkormányzati érdekű szervek, szervezetek működésének segítésével kapcsolatos, jogszabályokban előírt, továbbá képviselőtestület által vállalt és reá szabott feladatokat.
2./ A hivatal jogi személy. A képviselőtestület által költségvetési rendeletben megállapított költségvetésből a hatályos jogszabályoknak megfelelően önállóan gazdálkodik.
A hivatal szervezeti felépítése
1./ Az egységes hivatal a szükséges munkamegosztás érdekében az alábbi 6 irodára tagolódik:
- pénzügyi-, gazdasági; - városfejlesztési, kommunális; - oktatási, művelődési, sport; - egészségügyi-, szociális; - igazgatási; - titkárság.
2./ Az egyes irodák feladatköre:
a./ Pénzügyi, gazdasági iroda: Adóügyi önkormányzati hatósági, valamint az adóügyi államigazgatási feladatok, továbbá költségvetési-, pénzügyi, gazdálkodási, számviteli, illetve az önkormányzati költségvetési szervek pénzügyi ellenőrzésével, segítésével kapcsolatos feladatok, emellett az önkormányzati vagyon nyilvántartásával, a vállalkozói vagyon hasznosításával összefüggő teendők.
b./ Városfejlesztési, kommunális iroda: A településfejlesztéssel, településrendezéssel, a közellátással, foglalkoztatással, a kommunális közszolgáltatások szervezésével, a városi mérnöki szolgálattal, (közműnyilvántartás, térinformatika) az önkormányzati ingatlanvagyon állagmegóvásával és felújításával, hasznosításának műszaki előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos önkormányzati feladatok.
c./ Oktatási, művelődési, sport iroda: Az oktatási, a közművelődési önkormányzati és államigazgatási, valamint a testnevelési, a verseny- és a tömegsport szervezésével kapcsolatos, illetve az önkormányzati, oktatási és közművelődési, továbbá az információs intézmények segítésével összefüggő feladatok.
d./ Egészségügyi-, szociális iroda: A szociális és egészségügyi közszolgáltatások szervezésével, valamint a szociális önkormányzati és egyes államigazgatási hatósági jogkörök gyakorlásával kapcsolatos, továbbá az egészségügyi és szociális intézmények segítésével összefüggő feladatok.
e./ Igazgatási iroda: Az anyakönyvi, gyámügyi, szabálysértési, igazgatásrendészeti, személyi adat- és lakcím-nyilvántartási, vállalkozási, illetve mezőgazdasági igazgatási, továbbá a hatósági bizonyítványokkal, igazolványokkal, valamint az egyéb hatósági funkciókkal (birtokvédelem, talált tárgyak kezelése), okmányirodai igazgatással és ügyfélszolgálattal, ügyiratkezeléssel kapcsolatos államigazgatási feladatok. A közterületfelügyelettel kapcsolatos, valamint a területfelhasználási, telekalakítási, építési és használatbavételi engedélyezési, építésrendészeti és építésfelügyeleti, környezetvédelmi és útügyi államigazgatási feladatok.
f./ Titkárság: Az önkormányzat működési feltételeinek biztosításával, az önkormányzati működés szervezésével, a népszavazással, népi kezdeményezéssel, helyi és országgyűlési, illetve egyéb választási, a lakossági kapcsolattartás, szakmai érdekegyeztetés szervezésével, továbbá a személyügyi, munkaügyi, hivatali jóléti, jogi képviseleti, igazgatásszervezési és információ-ellátási, a nemzetközi kapcsolatok és az idegenforgalom szervezésével kapcsolatos feladatok, ezen kívül a polgármester honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófa-elhárítási, tűzvédelmi, közbiztonsági feladatai ellátásában közreműködés.
3./ A képviselőtestületre, bizottságaira, a polgármesterre, a jegyzőre, a hivatal irodáira központi jogszabályok által rótt, valamint a képviselőtestület által vállalt feladat- és hatásköröket részletesen az ügyrend függelékeként kezelt feladat- és hatáskör nyilvántartás tartalmazza.
4./ a./ A bizottságok munkáját a hivatal részéről az alábbi referensek segítik: - ügyrendi, igazgatási, jogi bizottság: - jegyző - városfejlesztési, műszaki bizottság: - főmérnök - pénzügyi, gazdasági bizottság: - főkönyvelő - oktatási bizottság: - oktatási, művelődési sport irodavezető - kulturális és sport bizottság: - irodavezető által kijelölt dolgozó - egészségügyi és szociális bizottság: - eü., szociális irodavezető - idegenforgalmi bizottság: - idegenforgalmi referens - mezőgazdasági bizottság: - jegyző által kijelölt dolgozó |