Negyedmillió lóerő. Hozzávetőlegesen ekkora teljesítményre lesz képes az a mezőny, mely egy gyorsulási verseny keretében mutatja meg magát Taszáron szeptember 16-án. Somogyországban ez lesz az első profi gyorsulási megmérettetés, amely ráadásul újra életet lehel a most még kérdéses jövőjű taszári repülőtérbe.
Kolber István, a taszári repülőtér fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott – aki egyben a futam fővédnöke is – nem titkolta, hogy a verseny egyik célja, hogy addig is, míg a repülőtér hasznosításával kapcsolatos tárgyalások folynak, valami értelmes, és az emberek számára érdekes esemény színhelye legyen a sokat látott betoncsík. Giltner Attila, az esemény szervezője elmondta, hogy több ezer, az ország távolabbi részéről is érkező érdeklődőt várnak. Jelenleg hazánk legerősebb és legjobban gyorsuló „autója” egy Chevrolet motorral ellátott nyolcliteres, 1000 lóerős dragster, amely 33 colos hátsó kerekeken rója majd a métereket. Amikor azt halljuk, hogy valakinek 8 liternyi, ráadásul az átlagnál drágább benzint eszik az autója, akkor a saját tapasztalatainkból kiindulva, sajnáljuk azt, akinek ilyen sokba kerül az „A” pontból a „B” pontba való eljutás. És valóban, amelyik átlagos autó többet fogyaszt a 6-7 literes száz kilométerenkénti átlagnál, azt már benzinfaló szörnyetegnek tekintjük. Nos, ezek az autók megeszik a maguk 8 literjét, viszont ami ég riasztóbbá teszi a pénztárcánk helyzetét, az az, hogy nem 100 kilométeren követelnek ennyit, hanem mindössze 400 méteren. Benzinkutas legyen a talpán, aki győzi tankolni ezeket a fenevadakat!
|