A Magyar Turizmus Zrt. az idei évben 500 millió forint költségvetési többletforráshoz jut, amelyet a 2007. évi utószezon, illetve a 2008. évi előszezon beutazó és belföldi vendégforgalmának élénkítésére használ fel, három marketingkampány keretében. A megvalósítás érdekében a mai napon kiegészítő szerződés került megkötésre az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium és a Magyar Turizmus Zrt. között.
A szerződést az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium nevében Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár, a Magyar Turizmus Zrt nevében Dr. Róna Iván a részvénytársaság vezérigazgatója írta alá. A szerződéskötést követően, Dr. Niklai Ákos a Magyar Turizmus Zrt. igazgatóságának elnöke és Dr. Róna Iván a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója tájékoztatást adott a többletforrások felhasználásának területeiről, valamint a kampányokkal kapcsolatos elvárásaikról. A kampányok célja a 2007. november és 2008. március közötti időszakban a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának növelése, illetve a kampányok eredményeként mintegy 300 ezer regisztrált többlet vendégéjszaka elérése hat hónap alatt.
A három kampány mindegyike partnerségben, a Fővárosi Önkormányzat, vidéki önkormányzatok, légitársaságok, a Magyar Szállodaszövetség, repülőterek, valamint a hazai turisztikai szolgáltatók (szállodák, autókölcsönzők, utazási irodák, stb.) szakmai illetve pénzügyi részvétele mellett valósul meg.
Budapest kampány külföldön A kampány célja: A Budapestre látogató külföldiek számának és a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszaka számának növelése a december-márciusi utószezoni - előszezoni időszakban. Budapest, mint városlátogató úti cél ismertségének és vonzó turisztikai imázsának növelése legfőbb küldő piacainkon. A kampányra fordítható keret 280 millió forint.
Új küldő piacokon új járatindításokhoz kapcsolódóan, elsősorban diszkont légitársaságokkal közös promóció A kampány célja: Budapest, valamint a debreceni illetve a FlyBalaton repülőtér körzetébe tartozó régiók, mint új úti célok bevezetése új küldő piacainkon. A kampányra fordítható keret 120 millió forint.
Belföldön az utószezoni üdülésre mozgósító, forgalomösztönző akció A kampány célja: A belföldi vendégforgalom ösztönzése az utószezoni időszakban: Az utószezoni időszakban a vidéki wellness-szállodák forgalmának bővítése kedvezményes akciókkal. A lakosságnál lévő még be nem váltott üdülési csekkek kereskedelmi szálláshelyen történő beváltatása az utó- és előszezoni (október-március) időszakban, ezáltal a kereskedelmi szálláshelyek forgalmának növelése. November-december hónapban a budapesti szállodák forgalmának bővítése kedvezményes akciókkal. A kampányra fordítható keret 100 millió forint
A kampányokat a Magyar Turizmus Zrt. saját maga, illetve közbeszerzési eljáráson nyertes hazai és külföldi partnerekkel szervezi.
|