Adózás, helyi adók

Államigazgatás

Állatbarát

Állattartás

Balaton

Befektetés

Belföld

Bemutatjuk

Bér, jövedelem

Beruházás

Biztosítás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Centrum Párt

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Értékpapír forgalmazás

Események

EU

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Felhívás

Felmérések

Fiatal Baloldal

Fiatalok

Fidelitas

Fidesz

FKGP

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helytörténet

Honvédség

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Informatika

Informatika és távközlés

Ingatlan

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Internet / multimédia

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Karrier

Katasztrófavédelem

KDNP

Képviselők

Képviselők hírei

képviselő-testület

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kormányrendeletek

Kormányzati hírek

Kosárlabda

Költségvetés

Könyvismertető

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Közműépítés

Közműépítés és szolgáltatás

Köztársasági elnök

Közvélemény

Közvélemény-kutatás

Kulturális programok

Labdarúgás

Magyar foci

MDF

MIÉP

Miniszterelnök

Minisztériumok

MSZP

Munkaerő

Munkáspárt

Műszaki Tudományok

Nemzeti Fejlesztési Terv

Nemzetiségi ügyek

Nemzetközi sport

Nyelvoktatás

Nyugdíjasoknak

Nyugdíjpénztár

Oktatás

Olimpia

Orvosi Tudományok

Önkormányzati választás

Pályázatok

Parlament

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Polgári védelem

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sakk

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

SZDSZ

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

Terrorizmus

T-Kisebbségek

Történelem

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudomány

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vállalkozásfejlesztés

Vallás

Vélemények

Vendéglátás

Vízszolgáltatás


Vita a médián keresztül - Deutsch kontra Batiz

Deutsch Tamás sajtótájékoztatón mondta el véleményét és félelmeit a Budapest Aerport privatizációjával kapcsolatban, míg Batiz András kormányszóvivő egy sajtóközleményben reagált az ott elhangzottakra. 
 
Deutsch elmondta, hogy pártjának képviselői nem tekinthettek bele az ÁPV Rt.-nél a vagyonértékelésben, bár erre – elmondása szerint – ígéretet kaptak a pénzügyminisztertől. Az ellenzéki képviselő ismét utalt arra, hogy véleményük szerint a döntés már megszületett, mivel – lapinformációkra hivatkozva – már megegyezés született Gyurcsány Ferenc magyar, és Tony Blair brit miniszterelnök között. A Fideszes politikus kitért arra is, hogy – véleménye szerint – áron alul kívánja értékesíteni a kormány nemzeti légitársaságot. (korábban a Fidesz 100 Milliárd körüli összegben jelölte meg a cég értékét, a jelenlegi ajánlat 400 Milliárd forint felett van, az ellenzéki párt most 1400 Milliárdos elvárhat vételárról beszél – a szerk.)
 
Batiz András, Deutsch Tamás sajtótájékoztatójára a következő, A reptér fejlesztése a nemzet érdeke című sajtóközleményben reagált:
 
(…) A Fidesz a levegőbe beszél a Budapest Airport vagyonértékelésével kapcsolatban. Az ellenzék minden tájékoztatást megkapott a vagyonértékelésről, amit a jelenlegi helyzetben a jogszabályok garantálnak neki.
 
Az ÁPV Rt. felügyelő bizottságában ugyanis a parlamenti pártok, köztük a Fidesz is képviselteti magát. A Fidesz képviselőjének, szigorú titoktartás mellet, joga van hozzá, hogy betekintsen a Budapest Airport vagyonértékelésébe. Ezt a lehetőséget kérte, és meg is kapta. Hasonló jogosítványai az országgyűlési képviselőknek nincsenek.

 

(…)
 
A kormánynak meggyőződése, hogy Magyarországnak nem szabad elszalasztania ezt az esélyt. Ezért a kormány arra kéri a politikai pártok vezetőit, hogy döntéseikben az ország érdekeit tartsák szem előtt, és támogassák a reptér fejlesztését.

 
Az utóbbi időben nagyon sok fórumon elhangzottak már az érvek pro és kontra a privatizációval kapcsolatban, így mindenki tisztában lehet a véleményekkel. Az viszont ritkán hangzik el, hogy itt valójában nem eladásról, hanem bérleti jogviszony keretein belüli hasznosításról van szó, vagyis a bérleti idő (75 év) lejárta után az állam ismét saját jogon rendelkezhet a cég sorsáról. A 4-500 Milliárd közötti ár túlnyomórészt lefedi a következő évtizedekben várható nyereséget, így valójában az állam nem, vagy nem nagy mértékben esik el a bevételtől, miközben rengetek kiadástól megkíméli magát, mivel a fejlesztési és fenntartási költségek nem a magyar államot terhelik. A cég működését szigorú törvények szabályozzák, így attól sem kell tartanunk, hogy a leendő üzemeltető – esetleges – hibái veszélyhelyzetet, vagy más problémát okozzanak a hazai légi közlekedés kiszolgálásában.

 

Publikálta
null