Adózás, helyi adók

Államigazgatás

Állatbarát

Állattartás

Balaton

Befektetés

Belföld

Bemutatjuk

Bér, jövedelem

Beruházás

Biztosítás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Centrum Párt

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Értékpapír forgalmazás

Események

EU

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Felhívás

Felmérések

Fiatal Baloldal

Fiatalok

Fidelitas

Fidesz

FKGP

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helytörténet

Honvédség

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Informatika

Informatika és távközlés

Ingatlan

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Internet / multimédia

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Karrier

Katasztrófavédelem

KDNP

Képviselők

Képviselők hírei

képviselő-testület

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kormányrendeletek

Kormányzati hírek

Kosárlabda

Költségvetés

Könyvismertető

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Közműépítés

Közműépítés és szolgáltatás

Köztársasági elnök

Közvélemény

Közvélemény-kutatás

Kulturális programok

Labdarúgás

Magyar foci

MDF

MIÉP

Miniszterelnök

Minisztériumok

MSZP

Munkaerő

Munkáspárt

Műszaki Tudományok

Nemzeti Fejlesztési Terv

Nemzetiségi ügyek

Nemzetközi sport

Nyelvoktatás

Nyugdíjasoknak

Nyugdíjpénztár

Oktatás

Olimpia

Orvosi Tudományok

Önkormányzati választás

Pályázatok

Parlament

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Polgári védelem

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sakk

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

SZDSZ

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

Terrorizmus

T-Kisebbségek

Történelem

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudomány

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vállalkozásfejlesztés

Vallás

Vélemények

Vendéglátás

Vízszolgáltatás


Budapesten megállni tilos

A Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulása (FÖPT), a Levegő Munkacsoport (LM) és a Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége (LSzSz) sem ért egyet Demszky Gábor közelmúltban tett bejelentésével, miszerint a 25 százalékos ÁFA-kulcs csökkenésből eredő árcsökkentést jelentősen kerekítve adnák vissza a fővárosban parkolóknak, így a jelenlegi százhúsz forint helyett száz forint lenne az alapdíj. Az említett szervezetek inkább további emelést szorgalmaznak.
 
Hogy egy rókáról hány bőrt lehet lenyúzni, azt nem tudom, de hogy a fent említett szervezetek, még az apró termetű ravaszdinál is jobban kihasználnák az autóstársadalmat, az elég egyértelmű. Úgy látszik, hogy a nagypolitika megosztó kommunikációjába néhány magáról megfeledkezett szervezet is beszállt.

 

Fürst György, a FÖPT vezetője a Stop!-nak adott interjújában egyenesen összekeveri társadalmi szerepeket. Sehol az Európai Unió területén nincs olyan szabályozás, ami az autós társadalom terheit a tömegközlekedéssel utazókra hárítja. Ez nem normális dolog – nyilatkozta az internetes lapnak, miközben azt javasolja, hogy a megemelkedett parkolási bevételekből finanszírozza a BKV a tanuló és nyugdíjas bérletek kompenzációját. Ez azt hiszem, tényleg nem normális dolog. Nem tudhatjuk, hogy Fürst úr gépkocsijára – ha van neki –, ki fizeti a parkolás díját, ahogy azt sem, hogy az üzemanyagot, a fenntartást, vagy akárcsak az autó megvásárlását. Aki viszont fizet ezért, az tudja, hogy nem olcsó „mulatság” ezen terhek elviselése, ha valaki – akár munkája révén – kénytelen használni a személygépkocsit.

 

A FÖPT közlemény adott ki, amiben a következőt olvashatjuk: "A díjemelés hatásaként így a 2005. évi 5 milliárd Ft parkolási bevétel 20%-a, azaz 1 milliárd Ft nettó árbevétel-növekedés várható, amely az összes nyugdíjas- és tanulóbérlet 2006. évi áremelését képes ellensúlyozni (mintegy 350.000 fő), vagy ebből a plusz 1 milliárd forintos forrásból megvalósítható lenne a már többször javasolt „családi bérlet” az Állam és a Főváros család-támogatási rendszerének kiegészítéseként" – itt már csak arra lennék kíváncsi, hogy Fürst úrnak milyen érdekeltségei vannak a BKV Rt.-ben?
 
Lenkei Péter (LM) és Ignéczi Tibor (LSzSz) nevében ugyanakkor pont azzal érveltek, hogy a parkolási díjak emelése jelentősen csökkenthetné a forgalmat, ami javítaná a főváros élhetőségét.
 
Most már csak az kellene eldöntenünk, hogy ki beszél itt zöldséget? Mert ha csökken a forgalom, akkor miből – tegyük hozzá: milyen jogon – lesz bérlet-kompenzáció? Ha viszont lesz plusz egymilliárd, akkor mitől lesz tisztább a levegő?
 
A városvezetés a fentiektől függetlenül parkolási díj csökkentését terjeszti a Fővárosi Közgyűlés, hiszen nem akarják elvenni a parkoló polgároktól azt, amit az álam ad vissza nekik. A fenti három úrnak pedig azt tanácsolom, hogy ne nagyon akarjanak névjegyet adni az autósoknak!

Publikálta
null