Adózás, helyi adók

Államigazgatás

Állatbarát

Balaton

Befektetés

Belföld

Bér, jövedelem

Beruházás

Biztosítás

Borturisztika, borturizmus

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Érdekességek

EU

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Helyi önkormányzat

Helytörténet

Idegenforgalmi információ

Informatika és távközlés

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Internet / multimédia

Jegyzet

Karrier

Képviselők hírei

képviselő-testület

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Konferencia

Kormányrendeletek

Kormányzati hírek

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedési információk

Közműépítés és szolgáltatás

Közvélemény

Kulturális programok

Minisztériumok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Önkormányzati választás

Pályázatok

Parlament

Polgármesteri hivatal

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Sport / fittness / szabadidő

Szabadidő

Szociálpolitika

Társadalom

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudomány

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

Utazás

Vagyonkezelés

Vélemények


A Hódmezővásárhelyi Oktatási Modell bemutatása

A résztvevők megismerhették Hódmezővásárhely oktató-nevelő rendszerének egyedülálló átalakítását.

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város a hatékony finanszírozás érdekében radikálisan átalakította a közoktatási intézményeinek struktúráját mind szerkezetileg, mind pedig tartalmilag.
 Ezt megelőzően felmérés készült az oktatási intézményekről. Az önkormányzat alapjaiban szervezte újjá az oktatási rendszert. 2006/2007. tanév végeztével valamennyi általános iskola megszűnt és a 11 intézményből 5 újat hozott létre a Közgyűlés.

A szerkezeti átalakítást szakmai megújulás követte, melynek főbb prioritásai a kompetencia alapú oktatás bevezetése, integrációs programok kidolgozása, új pedagógiai módszerek kialakítása, egészségnevelés, környezeti nevelés, a HHH-s gyermekek városi és körzeti arányának folyamatos koordinálása.
A közoktatási koncepció újragondolásával – modellértékűen, elsőként a megyei jogú városok körében – települési szinten biztosították a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált oktatásának feltételrendszerét.

Közoktatási törvény 66.§-ának megfelelően radikálisan átalakították a beiskolázási körzeteket.
A város oktatási irodájának munkatársai annak érdekében, hogy ne kizárólag a megszűnő iskolák tantestületeinek ügye legyen az átszervezés, önértékelésen, vezetői, szakmai értékelésen és szülői vélemény-nyilvánításon alapuló pedagógus-értékelést végeztek, amely alapjaiban meghatározta a szükséges létszámcsökkentés kritériumait.

A város az oktatási rendszer átszervezése során rendkívül nagy hangsúlyt fektetett a megfelelő kommunikációra és ennek  köszönhető, hogy az oktatási rendszer átszervezése, az integrált oktatás bevezetése a helyi társadalom döntő többségének egyetértésével valósult meg.
A Városházán lezajlott programot követően a résztvevők a Varga Tamás Általános Iskolában gyakorlati tudásra is szert tehettek, majd a mártélyi Bodnár Bertalan Oktatóközpontot is meglátogatták.

A hódmezővásárhelyi modellről részletesebben olvashatnak az ÖNkormányzat c. újság következő számában.

"Az önkormányzati kapacitás-építési program norvég módszer alapján 2009-2010" című projekt keretében a TÖOSZ az egymástól való tanulás módszerét próbálja ki az önkormányzatok aktív részvételével. A projekt megvalósítását az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusokon keresztül Norvégia, Izland és Lichteinstein támogatja.

Publikálta
null