Tapasztalatcsere program keretében az oktatásügy, ezen belül az alapfokú oktatás megszervezésével kapcsolatos jó megoldások térségi szinten, különös tekintettel az ellátás színvonalára és az ezzel kapcsolatos infrastrukturális háttérre, témában került megrendezésre a harmadik munkacsoport ülése Tabon.
A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi társulás területén 6 év alatt átalakult a közoktatás szerkezete, módszere, folyamata. A társulásban 24 településen jött létre önkormányzati közoktatási feladatellátó rendszer. Az ülésen bemutatásra került a Társulásban működő három mikrocentrum (Andocs, Törökkoppány, Tab ) közoktatási rendszere, feladatellátása.
Farkasné Szabó Ildikó tanügyigazgatási szakértő, a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Munkaszervezetének vezetője – aki egyben az oktatásügyi tapasztalatcsere program szakértője i s – bemutatta a többcélú társulás közoktatási struktúráját, kialakulásának motiváló és gátló tényezőit, a megoldásra váró feladatokat.
A tabi Takáts Gyula Integrált Közoktatási Központ a kistérség legnagyobb közoktatási intézményfenntartó társulása – mondta Csizmadia Nándor, az intézmény főigazgatója, aki bemutatta a társulásban résztvevő önkormányzatokat, azok helyzetét, az intézmény irányítási rendszerét, felépítését, a létszámok alakulását. A kistérség minden településén élő gyermekek ellátására egységes pedagógiai szakszolgálat működik.
Törőcsik Ferencné, Andocs község polgármestere az andocsi mikrocentrum sajátosságairól, átalakulásának folyamatáról beszélt. Ifj. Varga György, Törökkoppány község polgármestere, elmondta, hogy a törökkopányi mikrocentrum már létező modell volt, a rendszer nem szorult átalakulásra, a társulás pozitív hatással volt a rendszerre, mind anyagilag, mind pedig a minőségi oktatást nézve. Schmidt Jenő, Tab Város Önkormányzatának polgármestere elmondta, hogy a kistérségi oktatási modell megvalósításával a kistérségben jelenleg ellátatlan közoktatási alapfeladat nincs. Érdemben javult a közoktatási szolgáltatások minősége, jelentősen javultak a szolgáltatás tárgyi feltételei, teljes körűvé vált a pedagógiai szakszolgálati ellátás, teljes körűen biztosított a pedagógiai szakmai szolgáltatás és javult a működés jogi feltételrendszere.
A szakmai programot követően a résztvevők megtekinthették a Takáts Gyula Integrált Közoktatási Központot, kulturális program gyanánt pedig Zalán a Zichy Mihály Múzeumot.
A Koppányvölgye Többcélú Kistérségi Társulás közoktatási feladatellátásának rendszeréről az Önkormányzat c. újság következő lapszámában bővebben olvashatnak.
|