Vizsgálják a visszafordult Malév-gépet

Kényszerleszállást hajtott végre a Malév New-York-i járata, mivel felszállás után nem sokkal lángok csaptak ki a bal hajtóművéből. Az utasok leszálltak a gépről, orvosi ellátásra nem szorult senki. Az utasokat rövid időn belül másik gép viszi New Yorkba.

A Malév MA090 számú New York-i járata pénteken az egyik hajtómű műszaki hibája miatt visszafordult a Ferihegyi repülőtérre. A gép két órát töltött a levegőben, hogy elégessen megfelelő mennyiségű üzemanyagot a leszálláshoz. A repülőgép 14.30-kor, rövid gurulás után állt meg a kifutópályán- közölte az [origo] Ferihegyen tartózkodó tudósítója. Az utasok leszálltak a gépről, orvosi ellátásra nem szorult senki. A meghibásodott gépen nem alakult ki pánikhangulat. A Boeing 767-est 5  tűzoltóautó és 8 mentőautó várta a kifutón, végül rájuk nem volt szükség. A gép vizsgálatát megkezdték a szerelők és repülési szakértők, hogy megállapítsák a meghibásodás okát. A Malév gondoskodik arról, hogy az utasok más útvonalon elérjék célállomásukat, az utasok még ma, vagy holnap tudnak elutazni New Yorkba.

A New Yorkba tartó Boeing 767-es utasszállító egyik hajtóműve a Malévhez közeli források szerint a felszállás után kigyulladt. A gép biztonsági rendszere eloltotta a lángot, majd a pilóta megkezdte a biztonságos kényszerleszállás előkészületeit, megkezdte az üzemanyag kiengedését. Danks Emese, a Malév szóvivője az [origo]-nak azt mondta, hogy nem gyulladt ki a hajtómű, csak lángcsóva csapott ki belőle. A szóvivő állításával ellentétben Dobson Tibor az Országos Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta: fél egy után értesítették őket, hogy a Malév New Yorkba tartó Boeing 767-esének bal hajtóműve kigyulladt. A gép üzemképes maradt, viszafordult és jelezte a központnak, hogy kényszerleszállást hajt végre.

Az [origo]-nak nyilatkozott egy pilóta, aki szokta vezetni a Malév New York-i járatát. Oszecky István elmondta, hogy szimulátorokon számtalanszor gyakorolták, hogy mit kell tenni abban az esetben, ha tűz keletkezik valamelyik hajtóműben. A pilóta elmondta, hogy ez nagyon ritka jelenség, neki még nem volt olyan repülése, hogy ez előfordult volna. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy egy, a hajtóműbe berepült madár is okozhat tűzet. A Boeing 767-esnek két hajtóműve van, és egy működő hajtóművel is biztonságosan le tud szállni- mondta a pilóta.

Több rendkívüli helyzet Ferihegyen: A Malév New Yorkba tartó járatán kívül további három rendkívüli helyzetet kellett megoldani Ferihegyen pénteken. Egy portugál és egy norvég Cessna típusú gép is kényszerleszállást hajtott végre, a londoni járaton pedig rosszul lett egy utas.