Hivatalos adatok szerint 118-an vesztették életüket a milánói repülőtéri balesetben
Milánó, 2001. október 8
(MTI) - Az első hivatalos adatok szerint 118 ember vesztette életét hétfőn a SAS
skandináv repülőtársaság gépe és egy magángép milánói repülőtéri ütközésében. Az
olasz infrastrukturális és szállítási miniszter, Pietro Lunardi hétfői
sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy adataik szerint 118 személy halt meg a
légiszerencsétlenségben. A SAS légitársaság
Koppenhágába tartó MD 87-es utasszállítója hétfőn reggel a menetrend szerinti 7
óra 35 perc helyett kis késéssel, 8 óra körül sűrű ködben indult útnak a milánói
Linate repülőtérről. Szemtanúk szerint néhány másodperccel a felszállás után -
körülbelül 8 óra 15 perckor - a személyszállító hirtelen manőverre kényszerült,
mert egy Cessna típusú kisrepülő haladt át a kijelölt útjában. A pilóta
elvesztette uralmát a MD 87-es felett, amely belecsapódott egy csomagmegőrző
épületbe. A gép a becsapódás következtében
kettétörött, az épület lángba borult. A mentőalakulatok kora délutánig 24
holttestet emeltek ki a romba dőlt épületből, és véleményük szerint túlélők
találására kevés az esély. A csomagraktárban több ember dolgozott, amikor a
repülőgép rázuhant, de számukat nem tudták
meghatározni. A svéd gépen koppenhágai bejelentés
szerint 104 utas (48 olasz és 56 külföldi) és hatfőnyi személyzet tartózkodott,
valószínűleg valamennyien életüket vesztették. Az egyik német légitársaság
tulajdonában lévő Cessna négy utasa (két olasz utas és két német pilóta) is
azonnal szörnyethalt a szerencsétlenségben, csakúgy mint a reptér további négy
földi alkalmazottja.Két súlyos sebesültről érkezett jelentés, akiket egy közeli
kórházba szállítottak, valamint orvosi kezelés alá vettek egy sokkot kapott
repülőtéri alkalmazottat. A repülőteret és a hozzá
vezető utakat a hatóságok lezárták. A SAS szakértőket küldött Milánóba, hogy
segítsék az olasz nyomozók munkáját a baleset
kivizsgálásában. A hatóságok kizárták a
terrorcselekmény lehetőségét, első hivatalos vélemények szerint emberi hiba és a
rossz látási körülmények szerencsétlen összejátszása okozta a tragédiát. A földi
radar a légikikötőben - a repülőteret használó társaságok szövetségének elnöke
szerint - nem működött már október 5-e óta, így a baleset pillanatában sem. A
német Cessnának nem lett volna szabad kereszteznie az utasszállító útját -
mondta Osvaldo Gammino, aki szerint a kis repülőgép pilótája le akarta
rövidíteni a felszállópályához vezető utat.
|
|
|
|