Hivatalos adatok szerint 118-an vesztették életüket a milánói repülőtéri balesetben

Milánó, 2001. október 8 (MTI) - Az első hivatalos adatok szerint 118 ember vesztette életét hétfőn a SAS skandináv repülőtársaság gépe és egy magángép milánói repülőtéri ütközésében. Az olasz infrastrukturális és szállítási miniszter, Pietro Lunardi hétfői sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy adataik szerint 118 személy halt meg a légiszerencsétlenségben.
    A SAS légitársaság Koppenhágába tartó MD 87-es utasszállítója hétfőn reggel a menetrend szerinti 7 óra 35 perc helyett kis késéssel, 8 óra körül sűrű ködben indult útnak a milánói Linate repülőtérről. Szemtanúk szerint néhány másodperccel a felszállás után - körülbelül 8 óra 15 perckor - a személyszállító hirtelen manőverre kényszerült, mert egy Cessna típusú kisrepülő haladt át a kijelölt útjában. A pilóta elvesztette uralmát a MD 87-es felett, amely belecsapódott egy csomagmegőrző épületbe.
     A gép a becsapódás következtében kettétörött, az épület lángba borult. A mentőalakulatok kora délutánig 24 holttestet emeltek ki a romba dőlt épületből, és véleményük szerint túlélők találására kevés az esély. A csomagraktárban több ember dolgozott, amikor a repülőgép rázuhant, de számukat nem tudták meghatározni.
     A svéd gépen koppenhágai bejelentés szerint 104 utas (48 olasz és 56 külföldi) és hatfőnyi személyzet tartózkodott, valószínűleg valamennyien életüket vesztették. Az egyik német légitársaság tulajdonában lévő Cessna négy utasa (két olasz utas és két német pilóta) is azonnal szörnyethalt a szerencsétlenségben, csakúgy mint a reptér további négy földi alkalmazottja.Két súlyos sebesültről érkezett jelentés, akiket egy közeli kórházba szállítottak, valamint orvosi kezelés alá vettek egy sokkot kapott repülőtéri alkalmazottat.
     A repülőteret és a hozzá vezető utakat a hatóságok lezárták. A SAS szakértőket küldött Milánóba, hogy segítsék az olasz nyomozók munkáját a baleset kivizsgálásában.
     A hatóságok kizárták a terrorcselekmény lehetőségét, első hivatalos vélemények szerint emberi hiba és a rossz látási körülmények szerencsétlen összejátszása okozta a tragédiát. A földi radar a légikikötőben - a repülőteret használó társaságok szövetségének elnöke szerint - nem működött már október 5-e óta, így a baleset pillanatában sem. A német Cessnának nem lett volna szabad kereszteznie az utasszállító útját - mondta Osvaldo Gammino, aki szerint a kis repülőgép pilótája le akarta rövidíteni a felszállópályához vezető utat.