Ma egy újabb akadállyal szembesültem a bürokrácia útvesztőiben bolyongva. Több ismerősöm is találkozott azzal a jelenséggel, hogy a gázár-támogatás igénylőlapján olyan adatot kér a Magyar Államkincstár, amelynek megszerzése komoly nehézségekbe ütközik. Nevezett adat az úgynevezett ügyfélazonosító, amely nem szerepel sem a helyi gázszolgáltató által kiadott számlán, sem pedig a nemrég kiküldött közüzemi szerződés módosító nyomtatványon.
Mit tesz ilyenkor az egyszeri varázsló-tanonc? Megpróbál telefonálni az ügyfélszolgálatra, ahol egy automata hangja várakozásra, vagy későbbi telefonálásra szólítja fel. Fél óra próbálkozás után feladja. Próbálkozik személyesen megtudni a kért adatot a szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában, de természetesen erre csak munkaidőben van lehetősége, ha ki tudja várni a sorát. Ha nem, akkor elnapolja a probléma megoldását, vagy teljesen feladja a harcot. És ezek után két egyszerű kérdés merül fel benne:
Vajon azért nehezítik meg a támogatási igények beadását, mert így kevesebben tudják majd időben beadni a kérelmet, azaz kevesebb támogatást kell majd kifizetni?
Lesz -e a gyorstalpaló varázsló-tanfolyamon "Számítógép által generált ügyfélazonosító megszerzése telepatikus úton" tematikájú gyakorlat?
|